Державна служба зайнятості

8 мультфільмів, які навчають толерантності

/Files/images/зображення_viber_2020-05-05_14-46-31.jpg

/Files/images/зображення_viber_2020-05-05_14-46-18.jpg

Буклет для вчителів

Чим зайнятися під час карантину

Поради під час карантину (буклет)

Чим зайнятися, коли нудно

Як позбавитися тривоги та паніки

Поради психологів щодо карантину

Карантин у школі - діти самі вдома

Поради щодо булінгу

Кібербулінг

Твоє право. Булінг

Жив собі кіт

03.02.2019р. у Смотрицькому ліцеї стартував місячник "Стоп булінг!". Для лцеїстів різної вікової категорії розроблено ряд виховних заходів: виховні години з елементами тренінгу, відеопрезентації, відео ролики. Учнів ознайомлюються з Законом про відповідальність за булінг.

/Files/photogallery/732/IMG_20190204_120435.jpgОбговорення виховних заходів щодо місячника "Стоп булінг!"

Булінг (цькування) – це діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, зокрема, із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Ознаки того, що дитину цькують у школі:

· Відмова іти до школи з різних причин — «не хочу, не цікаво, не бачу сенсу…»

· Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.

· Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.

· Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.

· Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

Причини булінгу

Як правило, це ЗАНИЖЕНА САМООЦІНКА. Навіть якщо дитина виявляє це через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.

АТМОСФЕРА ВДОМА. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, з якими вдома поводяться як з жертвою. Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла маніпулювати своїм становищем жертви, щоб отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, якщо звикла, що до неї краще ставлятсья, коли вона бідна й нещасна, то вона відтворюватиме навколо себе таку ж атмосферу і в школі.

Часто такими дітей роблять бабусі, підживлюючи ідею безпорадності дитини. Як результат — дитина не може себе відстояти за наявності сильного лідера.

ЗАРЯДЖЕНА ЧАСТИНА В КЛАСІ. Це дитина агресор, якій чхати на почуття інших, яка шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

Відрізнити таку дитину-жертву агресора від «вигнанця» можна за однією ознакою. «Вигнанець» буде таким у всіх колективах. А от дитина-жерва агресора може бути в інших колективах навіть лідером (де його психологічна структура вважатиметься сильною).

Що робити батькам

ПОЯСНИТИ ДИТИНІ, що таке булінг. За досліжденнями UNICEF в Україні 80% дітей рано чи пізно стають жертвами шкільного цькування. Більшість на ранніх етапах не розуміють, що це таке, і що треба розповідати вчителям про образи. Тому варто пояснювати дітям, що інші мають право робити з ними і на що не мають права.

Це починається з дитячого садка, коли, наприклад, на скаргу про примушування їсти батьки відповідають: ну, ти ж нічого їси, а цілий день у садку. Таким чином даючи іншій людині право на фізичне насилля над своєю дитиною. І коли уже в школі інші діти крадуть її зошити, змушують носити свій портфель, зганяють з місця — їй це видається невинними жартами, про які вона не розповідає.

СТРАТЕГІЯ ЗАХИСТУ. Не бігти одразу до школи. Спершу дізнатися, у дитини, що вона думає про цю ситуацію і підтримати. Якщо вона не зможе впоратися, тоді йти до школи.

Або ж, коли застосовується фізична сила — в такому разі, як би соромно не було дитині, що б вона не казала (агресори зазвичай присоромлюють дітей, яких захищають батьки) треба йти до школи.

Порадити ПРОВОДИТИ БІЛЬШЕ ЧАСУ ЗІ СТАРШИМИ. За можливістю не відходити надовго від учителя, щоб не допускати насилля.

НЕ ВКЛАДАТИ СВОЇ ІДЕЇ В ГОЛОВУ ДИТИНИ. Коли щось радите — запитуйте, чи зможе дитина так учинити. Якщо відповідь буде — мені незручно, соромно, я так не зможу — шукайте інші варіанти. Головне не присоромлювати — «чому ти не можеш дати відпір?!!»

Не можна злитися на дитину за те, що вона не здатна на дорослі вчинки. Стежте за собою, завдання батьків — допомогти.

З юридичної точки зору ви НЕ МОЖЕТЕ ПРИЙТИ І ПОГОВОРИТИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО З ДИТИНОЮ, ЯКА ОБРАЖАЄ вашу. Це можна ініціювати лише через школу або психолога. Інакше можна отримати судовий позов за залякування чужої дитини.

ПІДТРИМУВАТИ ДИВАКУВАТУ РИСУ в характері або зовнішності дитини, якщо саме через це з неї насміхаються. Перетворіть її на сильний бік дитини. Якщо йдеться про особливості зовнішності — зробіть фотосесію, щоб підкреслити. Якщо ж про замкнутість — знайти діяльність, де саме ці якості будуть найнеобхіднішими.

Якщо булінг триває кілька місяців, — БЕЗ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА НЕ ОБІЙТИСЯ.

Наслідки

Наслідки булінгу можуть бути різні. Найчастіше — це замкнутість, психологам доводиться працювати з антисоціальними підлітками, які абсолютно не вміють спілкуватися з навколишнім світом. Доводиться пояснювати, що світ не такий страшний, яким був до цього. Це може тривати від 2 до 3 років. У таких дітей руйнується віра у соціум, вони насторожені, тривожні. Але найбільший страх — це підліткові суїцидальні прояви.

Виховні години у класах:

/Files/photogallery/732/IMG-359f329f5eb64287eebd1ad62323b4bd-V.jpg

/Files/photogallery/732/IMG_20190206_133602.jpg

/Files/photogallery/732/IMG_20190205_124159.jpg

/Files/photogallery/732/IMG_20190206_094351.jpg

Психологічний супровід освіти

Міжнародна акція «16 днів проти насильства»
З 25 листопада до 10 грудня в усіх регіонах України проходить акція “16 днів проти
насильства,” в рамках якої громадськими організаціями, місцевими структурними
підрозділами у справах сім’ї та молоді, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та
молоді проводяться заходи з попередження і подолання насильства в сім’ї. Міжнародна
акція “16 днів проти насильства,” ініційована Центром Жіночого Глобального лідерства у
1991 році з метою привернення уваги громадськості до проблем насильства в сім’ї, а
також активізації діяльності державних структур і громадських організацій з метою
захисту прав жінок та формування ненасильницької ідеології в суспільстві.

/Files/photogallery/732/IMG-f1453626445e76ef8d003f532efa73a5-V.jpg26 жовтня 2018р. учні нашого ліцею відвідали "Ярмарку професій" (м. Дунаївці) та прийняли участь у профорієнтаційному квесті , де посіли ІІ місце.

Тестування учнів 10-11класів

/Files/photogallery/IMG_6587.JPG

Анкета «Що ви знаєте про СНІД»

1.У чому суть руйнівної дії ВІЛ на організм?

А) руйнує згортаючи систему крові;

Б)викликає дисбактеріоз;

В)викликає руйнування кісткової тканини;

Г) руйнує імунну систему людини.

2. Контакт із якими рідинами організму найнебезпечніший у розумінні інфікування ВІЛ?

А)слина;

Б) кров;

В) сперма;

Г)сльози;

Д)сеча.

3.Укажіть шляхи передачі ВІЛ-інфекції:

А)незахищений сексуальний контакт;

Б)користування загальним посудом;

В)повітряно-крапельним шляхом;

Г)переливання крові й використання загальних нестерильних шприців;

Від матері до дитини (вагітність і пологи).

4. Як людина може довідатися, що в неї ВІЛ?

А) якщо вона піклується про своє здоров’я, вона відчуває це в перші години;

Б)здавши кров на аналіз на антитіла до ВІЛ;

В)відчуває нездужання;

Г)здавши мазки й бактеріологічні посіви в лікаря-венеролога.

5. З якого моменту після інфікування людина може заразити інших?

А) після закінчення періоду «вікна»;

Б)коли розів’ється СНІД;

В) відразу, з моменту свого зараження;

Г)на останній стадії СНІДу.

6. Вірус імунодефіциту може довго зберігати дієздатність:

А)перебуваючи в воді;

Б)перебуваючи в повітрі;

В) перебуваючи в крові, грудному молоці;

Г)перебуваючи в піхвових виділеннях.

Година психолога «Енергетичні напої-користь чи шкода?» Диспут з показом презентацій. 9 клас

/Files/images/DSC00133.JPG

Тренінгове заняття по пропаганді здорового спо/Files/IMG_20141128_142523.jpgсобу життя до відзначення Дня боротьби зі СНІДом (1 грудня)

/Files/IMG_20141128_142915.jpg

/Files/IMG_20141128_143952.jpg

/Files/IMG_20141128_144328.jpg

/Files/IMG_20141128_143009.jpg

/Files/IMG_20141128_144419.jpg

/Files/IMG_7225.JPG04.03.2015р. Тренінгове заняття з учнями 11класу:" Підготовка до ЗНО, або як запобігти стресу перед тестуванням".

Кiлькiсть переглядiв: 883

Коментарi